Η Volvo τα τελευταία χρόνια μας έχει πείσει πως βρίσκεται σε άψογη φόρμα. Κάθε μοντέλο που παρουσιάζει τοποθετείτε στην κορυφή, κοιτάζοντας τον Γερμανικό ανταγωνισμό κατάματα. Προχθές σας κάναμε έναν πρόλογο για το V90 Cross Country και σήμερα παρουσιάζουμε τις σκέψεις μας, μετά την οδήγηση του V90 στην έκδοση D4.
Ο Έλληνας δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τα αμαξώματα 2 όγκων ή αλλιώς estate. Ενώ στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο αγοράς, στην χώρα μας προτιμούμε τις εκδόσεις sedan. Εμείς από την άλλη πιστεύουμε στην πρακτικότητα τους ενώ σε πολλές φορές η εξωτερική σχεδίαση είναι ίδια ή ανώτερη από την sedan έκδοση! Η Volvo έχει τεράστια παράδοση στην κατηγορία μιας και είναι από τις πρωτοπόρους, έχοντας παράγει μέχρι και αγωνιστικές εκδόσεις των estate μοντέλων της, όπως το 850!
Αυτή η μεγάλη παράδοση αντανακλάται στο V90. Εξελίχθηκε και παρουσιάστηκε ταυτόχρονα με το S90, το sedan αδερφάκι του και ναι κατάφερε να μας εντυπωσιάσει στην 7μερη συμβίωση μαζί του. Δεν χρησιμοποιεί ευκαιριακά εργαλεία, όπως εντυπωσιακά αεροδυναμικά βοηθήματα ή υψηλές ιπποδυνάμεις. Σε εντυπωσιάζει με τον αδαμάντινο , πολυδιάστατο, χαρακτήρα του. Εξωτερικά έχει εμφανείς ομοιότητες με την υπόλοιπη σειρά 90. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η γρίλια στην εμπρός μάσκα αλλά και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σε σχήμα πλαγιαστού Τ, που θυμίζουν το σφυρί του Θωρ, σπονδή στην πλούσια Σκανδιναβική μυθολογία. Το αποτέλεσμα είναι άκρως γοητευτικό αλλά και αρμονικό.
Είναι χτισμένο πάνω στη Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA), όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς 90. Πρόκειται για μια προσαρμόσιμη πλατφόρμα που αποτελεί την βάση μιας ολόκληρης σειράς μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων, με πολλά οφέλη. Ένα από αυτά είναι η μείωση του βάρους.
Έτσι παρά το γεγονός πως το S90 είναι μεγαλύτερο και με ανώτερο εξοπλισμό από τον προκάτοχο S80, είναι ελαφρά βαρύτερο, χάρη στην εξελιγμένη δομή από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής ποιότητας.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων integral link πίσω, με εγκάρσιο φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό! Υπάρχει και σύστημα με αερόσουστες, που κρατά την απόσταση σταθερή από το έδαφος, ανεξαρτήτου φορτίου. Από εκεί και πέρα στον εξοπλισμό συναντάμε μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας που χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το City Safety ( αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, με ανίχνευση μεγάλων ζώων), το Pilot Assist ( ημιαυτόνομη οδήγηση) αλλά και το Lane Departure Warning, που ειδοποιεί αν το όχημα τείνει να παρεκκλίνει της λωρίδας κυκλοφορίας του.
Για την πλήρη ανάλυση τους θα χρειαζόμασταν πολλές εκατοντάδες λέξεις. Το βέβαιο είναι πως η Volvo στον τομέα αυτό ανήκει στις κορυφαίες εταιρίες.
Αφού έχεις ενθουσιαστεί με την εξωτερική εμφάνιση που αποπνέει ποιότητα και υπονοεί μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια, ανοίγεις την πόρτα και αφήνεσαι να σε αγκαλιάσει το υπέροχο σαλόνι. Ειδικά στην περίπτωση μας, οι ανοικτόχρωμες δερμάτινες επενδύσεις, σου φτιάχνουν την διάθεση.
Μπορεί σε βάθος χρόνου να απαιτούν προσεκτικότερη χρήση (λερώνουν πιο εύκολα από τις σκουρόχρωμες) ωστόσο η φωτεινότητα κατά την διάρκεια της χρήσης δημιουργεί μια περισσότερο θετική διάθεση.
Στο V90 μάλιστα λόγω και της άριστης ποιότητας κολακεύει ακόμα περισσότερο την προσοχή στην λεπτομέρεια της Σουηδικής εταιρίας. Υπέροχη και η γυάλινη πανοραμική οροφή που πηγαίνει την φωτεινότητα σε άλλο επίπεδο.
Η σχεδίαση του εσωτερικού είναι οικία από την οικογένεια των 90s με έντονη δόση τεχνολογίας, που κορυφώνεται στην κεντρική κονσόλα όπου δεσπόζει η μεγάλη ορθογώνια οθόνη αφής.
Σε κακομαθαίνει, μεταφέροντας ουσιαστικά ένα tablet στο σαλόνι του αυτοκινήτου σου. Από εκεί και πέρα η εργονομία είναι πολύ σωστή ενώ για ακόμα μια φορά μας κέρδισε η ανατομία των καθισμάτων. Ακόμα ένας τομέας που η Volvo πρωτοπορεί.
Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου της δοκιμής μας βρισκόταν ο μικρός κινητήρας πετρελαίου της γκάμας. Αυτό σημαίνει πως έχουμε ένα δίλιτρο σύνολο με απόδοση 190 Ps, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και κίνηση στον εμπρός άξονα. Στην πράξη αποδεικνύεται παραπάνω από ικανοποιητικός.
Σε πραγματικές συνθήκες δύσκολα θα καταλάβεις που μεταδίδεται η κίνηση μιας και δεν παρατηρείτε απώλεια πρόσφυσης. Εμείς εκβιάσαμε τις καταστάσεις για να διαπιστώσουμε πως τα περιθώρια πρόσφυσης είναι τεράστια και μόνο σε πολύ ολισθηρές συνθήκες και με το γκάζι στο πάτωμα, θα χρειαστεί να επέμβουν τα ηλεκτρονικά.
Αν βρεθείτε σε αυτή την κατάσταση, θα διαπιστώσετε πως η παρέμβαση τους είναι διακριτική.
Από εκεί και πέρα πραγματικά απολαμβάνεις την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με το V90. Οι χώροι είναι τεράστιοι, οπότε για Σαββατοκύριακο μπορείτε άνετα να φορτώσετε την οικογένεια με όλες τις αποσκευές και να γυρίσετε την Ελλάδα.
Είναι βέβαιο πως όλοι θα απολαύσουν την διαδρομή. Ωστόσο αυτή η άνεση και η αίσθηση ασφάλειας σε συντροφεύει ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις δένεσαι μαζί του. Ακόμα και στο περίπτερο θες να πας με το V90! Ο παραπάνω όγκος δεν έχει αφαιρέσει τίποτα από το γενικό οδηγικό προφίλ με το μοντέλο να διατηρεί αυτή την ισορροπία μεταξύ άνεσης και ακλόνητης συμπεριφοράς. Όλα τα παραπάνω με καλές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση, που στα 600 km της δοκιμής μας ήταν στα 9,1 lt/100km.
Εδώ να συμπληρώσουμε και μια προσωπική άποψη. Μας άρεσε στο V90 το γεγονός πως λόγω του σχήματος του ξεφεύγει από την κλασική λογική της λιμουζίνας, με αποτέλεσμα κανείς να μην σε κοιτάει παράξενα, κανείς να μην σε μπερδεύει με κάποιον VIP.
Στα πλαίσια της εποχής που ζούμε, όπου σε πολλούς αρέσει η διακριτικότητα, το V90 είναι ότι πιο διακριτικό σε αυτό το μέγεθος αμαξώματος, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο.
Από εκεί και πέρα πραγματικά απολαμβάνεις την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων με το V90. Οι χώροι είναι τεράστιοι, οπότε για Σαββατοκύριακο μπορείτε άνετα να φορτώσετε την οικογένεια με όλες τις αποσκευές και να γυρίσετε την Ελλάδα.
Είναι βέβαιο πως όλοι θα απολαύσουν την διαδρομή. Ωστόσο αυτή η άνεση και η αίσθηση ασφάλειας σε συντροφεύει ακόμα και στις καθημερινές μετακινήσεις. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις δένεσαι μαζί του. Ακόμα και στο περίπτερο θες να πας με το V90! Ο παραπάνω όγκος δεν έχει αφαιρέσει τίποτα από το γενικό οδηγικό προφίλ με το μοντέλο να διατηρεί αυτή την ισορροπία μεταξύ άνεσης και ακλόνητης συμπεριφοράς. Όλα τα παραπάνω με καλές επιδόσεις αλλά και χαμηλή κατανάλωση, που στα 600 km της δοκιμής μας ήταν στα 9,1 lt/100km.
Εδώ να συμπληρώσουμε και μια προσωπική άποψη. Μας άρεσε στο V90 το γεγονός πως λόγω του σχήματος του ξεφεύγει από την κλασική λογική της λιμουζίνας, με αποτέλεσμα κανείς να μην σε κοιτάει παράξενα, κανείς να μην σε μπερδεύει με κάποιον VIP.
Στα πλαίσια της εποχής που ζούμε, όπου σε πολλούς αρέσει η διακριτικότητα, το V90 είναι ότι πιο διακριτικό σε αυτό το μέγεθος αμαξώματος, αν μπορεί να ειπωθεί κάτι τέτοιο.
Το V90 ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που όταν παραδώσεις τα κλειδιά πέφτεις από τα σύννεφα. Το επόμενο αυτοκίνητο δείχνει πάντα φτωχό, θορυβώδες, λιγότερο άνετο και στιβαρό. Ακόμα ένα Volvo που μας άρεσε και που θα προτείναμε ανεπιφύλακτα. Πιστό στις αρχές της μεγάλης οικογένειας των Volvo με το επιπρόσθετο πλεονέκτημα της διακριτικότητας.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
- Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.936/1.879/1.475mm
- Βάρος: 1840 kg
- Κινητήρας: 1969 cc
- Ιπποδύναμη: 190 PS/4.250rpm
- Ροπή : 40,8 kg.m/1.750-2.500 rpm
- Τελική Ταχύτητα: 225 km/h
- 0-100 km/h: 8,5 sec
- Ρύποι CO2: 119 g/km
- Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 9,1 l/100km
Τιμή : από € 54.410